فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

بسم الله الرحمن الرحیم

ارتباط با عالم ماده فقط با پنج حواس ظاهری امکان پذیر است ؛ یعنی عالم ماده متناسب با ماده بودنش ، چشم و گوش مادی را می طلبد که تو با آن ارتباط برقرار کنی . حال اگر  این آلت چشم و گوش ، آثارش را ( آثار دیدن و شنیدن را ) از دست بدهد ؛ دیگر تو نمی توانی با عالم دنیا به راحتی ارتباط برقرار کنی . پس به هر اندازه که دید چشم تو و شنوایی گوش تو کم شود ؛ به همان اندازه هم ارتباط تو با این عالم کمرنگ خواهد شد و تو نمی توانی از صداها و دیدنی های عالم ماده اثر بگیری . بله صداها و دیدنی های عالم ماده سر جای خودش هست ؛اما من به علت نداشتن آلت بینایی و شنوایی نمی توانم با آنان ارتباط برقرار کنم و رفته رفته این به قطع ارتباط منجر می شود .

انسان به مرور زمان بر اثر ارتکاب گناه چشم و گوش و انجام محرمات و .... ارتباط خود را با عالم ملکوت کم می کند . بله شنیدنی ها و دیدنی های عالم ملکوت سرجای خودش هست ؛ اما من به علت اینکه چشم و گوش دلم را بر اثر گناهان پی در پی " کور و کر "کرده ام ؛ نه صدای ملکوتیان را می شنوم و نه چیزی از آن عالم را می بینم و دریافت می کنم و علت و مسبّب این قطع ارتباط هم خودم هستم . البته اگر تا زمانی که زنده هستم و

مهلت دارم ؛ به این قطع شدن ارتباط پی ببرم و در صدد  توبه و جبران  آن برآیم ؛ خداوند مهربان که این برگشت و پشیمانی مرا می بیند ، برسر راه من راهنما و استاد ی قرار می دهد تا معالجه شوم و بینایی و شنوایی دلم را بدست آورم .حال اگر من بی توجه و با حماقت فقط دلم به دیدنی ها و شنیدنی های این دنیا خوش باشد و نتوانم به شنوایی و بینایی دلم دست پیدا کنم ، هم امروز نمی توانم به عوالم وجود و ملکوت و به خانه ی خضرای وجودم راه پیدا کنم و هم فردا  از دیدنی ها و شنیدنی های آنجا محروم خواهم بود ! چون این چشم و گوش دلم را باید در این دنیا فعال می کردم که نکردم .  خودم کردم که ............قران می فرماید:" ولا تکونوا کالذین نسوالله .......... "و مانند کسانی نباشید که خدا را فراموش کردند پس خدا هم خودشان را از یادشان برد . آنان همان فاسقانند ."

   


برچسب‌ها:

بسم الله الرحمن الرحیم

همه می دانیم که ما دو نوع روزی داریم  : 1- روزی مادی     2- روزی معنوی

روزی مادی به کجای شما می رسد ؟ به ماده و جسم و اعضای بدن  

 شما وقتی سرسفره می نشینید و غذا میل می کنید با کدام عضو بدنتان خدا را شکر می گویید ؟ بله با زبان

پس روزی مادی را باید با زبان مادی شکر کرد . حال وقتی خدا به تو روزی معنوی می دهد ؛ آن را چگونه باید شکر کرد ؟!

مثلا به تو علم می دهد و تو یاد می گیری چگونه زندگی کنی تا به سعادت برسی ! خب این نعمت علم را چگونه می خواهی سپاس بگویی ؟

جسم تو غذا خورد و گفت : "الحمد لله " اما روح تو وقتی غذا ی متناسب با خودش را می خورد ، این شکر فقط با زبان میسّر نمی شود و شکری دیگر می طلبد .

پس شکر هم بر دو بخش است : 1- شکر زبانی      2- شکر عملی

روح من وقتی علم را گرفت و به جانش رفت و رشد کرد ؛ هم به زبان باید بگوید : خدایا شکر و سپاس که برای من حقایق را باز کردی و هم باید به آنچه یاد گرفته عمل کند .

و این عمل به آنچه یاد گرفته می شود  >>>  شکر عملی 

 پس آنجا که گفته اند شکر نعمت ، نعمتت افزون کند ؛ منظور یک شکر زبانی و اعتباری نیست  ، بلکه منظور حقیقت و باطن شکر است که باید آن را بجا آوری .

 یعنی اگر شما به این چند خط که یاد گرفتی ، عمل کنی ، در ازای آن ده صفحه ی دیگر به تو یاد می دهد و اگر به ده صفحه عمل کردی ؛ صد صفحه یادت می دهد

و تو در این یاد گیری و عمل تا آنجا پیش می روی که دیگر به کتاب و معلومات دیگران احتیاجی نداری ! اینجاست که تو به علم لدنّی دست پیدا می کنی و به علمی ناب می رسی ؟؟؟

همان گونه که آیت الله بهجت (رضوان الله علیه ) هم مکرر فرموده اند : به آنچه می دانید (به معلومات ) عمل کنید تا آنچه نمی دانید و برایتان مجهول است برایتان معلوم و روشن شود .

    

    

 


برچسب‌ها:

ادامه مطلب

بسم الله الرحمن الرحیم

قران، نسخه ی درست زندگی کردن است ؛ برای کجای انسان ؟ برای روح و جان ما

یعنی خداوند متعال قران را به وسیله پیغمبرش (ص) برای ما فرستاده تا ما با عمل به این نسخه به کمال و سعادت و آرامش برسیم .قران زنده است و تو در صورتی می توانی با قران به حیات طیبه دست پیدا کنی ؛

که با قران ارتباط برقرار کنی . راه ارتباط با قران ، انس گرفتن با قران است و تو فقط با عمل به قران می توانی با این انس برسی ،وقتی تو با قران  انس گرفتی ؛ او تو را زنده می کند ، حیات می دهد و به سعادت و به آرامش می رساند . همان جور که تو وقتی در اثر یک بیماری به پزشک مراجعه می کنی و

پزشک برایت نسخه می پیچد و یک سری دارو را ردیف می کند و می گوید : این قرص را شش ساعت یکبار و آن یکی را دوازده ساعت یکبار باید بخوری ؛و هر چند که دارو تلخ است ؛ اما پزشک اصرار دارد که تو حتما بخوری ،

چون تنها هدف او این است که تو هر چه زودتر سلامتی ات را بدست آوری .

حال تو در صورتی معالجه می شوی که دستور پزشک را مو به مو عمل کنی ؛ اما اگر بگویی : من دلم می خواهد همه ی قرص ها را یکجا بخورم تا زودتر خوب شوم و نسخه را برعکس عمل کنی ،خب نتیجه را هم برعکس می بینی و نه تنها به سلامتی نمی رسی ؛ بلکه از بیجا مصرف کردن ، ممکن است مسموم هم بشوی .

خداوند قران را به عنوان نسخه ی وجودی برای تک تک ما فرستاده و تو در صورتی که درست به این نسخه عمل کنی ، می توانی به نتیجه هم برسی. اما اگر بر عکس عمل کنی ، مثلا پنج نوبت نماز (صبح و ظهر و عصر و مغرب و عشاء ) را بگویی :دلم می خواهد تمام نمازها را یکجا و در یک ساعت بخوانم ؛

یا در مورد حجاب و پوشش لجاجت به خرج دهی ونخواهی قبول کنی ؛

آنجا که قران " در سوره نور آیه ی31 "  می فرماید :

" وقل للمؤ منات یغضضن من ابصارهنّ .........................." و به زنان با ایمان بگو :

دیدگان خود را (از نامحرم ) فرو بندند و دامان خویش را حفظ کنند و

زینت خود را جز آنچه نمایان است (مانند دست وصورت )آشکار نسازند ،

 " ولیضربن بخمرهن علی جیوبهنّ ................"

"و باید روسری های خود را بر سینه های خویش فرو اندازند و ....."

و.... هر کس که مایل است بیشتر بداند ، مراجعه کند به این سوره . 

 


برچسب‌ها:

بسم الله الرحمن الرحیم

قلب با عشق آمیخته است و عشق با صداقت !

دل در جایی سر می گذارد و آرام می شود که

در آنجا عشق را به همراه صداقت بیابد !

حال اگر دل به آنجا که سر گذاشته ؛ صداقت را نیابد ،

عشق او به تنفر تبدیل می شود و بالفور

از آنجا سر برمی دارد و می رود و.........

 

 


برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 27 دی 1392برچسب:صداقت , راستی , عشق ,تنفر , آرامش , دل , قلب , همراهی , همدلی ,سر گذاشتن , دل دادن ,, | 10:16 | نویسنده : ایرانمنش |

بسم الله الرحمن الرحیم

در دهکده ی حیوانات ،کدخدایی بود که برکار حیوانات نظارت می کرد و همه باید قانون دهکده را رعایت می کردند ؛

حال اگر کسی برخلاف قانون دهکده عمل می کرد ؛ باید تنبیه می شد . روزی گربه ای کار خلافی انجام داد و

باید طبق فرمان داروغه به زندان می رفت تا در ازای کاری که کرده تنبیه شود .

لذا گربه را به زور و با گریه و زاری به زندان بردند ، مدتی گذشت و......

گربه کم کم به محیط زندان عادت کرد و به غذای آماده ی نگهبان راضی بود و

دراین بین در زندان با گربه ای آشنا شد و ازدواج کرد و صاحب چند بچه شد ؛

بچه ها چون در محیط زندان بدنیا آمده بودند و همانجا هم بزرگ شده بودند ؛

فکر می کردند ؛ زندان خانه ی آنهاست ! این گذشت تا ......... روز آزادی گربه فرا رسید .

نگهبان در زندان را باز گذاشت و آزادی گربه را اعلان کرد ، اما گربه که به محیط زندان عادت کرده بود ؛

حاضر نبود از زندان خارج شود ؛ این گذشت تا اینکه یک روز نگهبان به اتفاق داروغه به زندان آمدند و

به گربه اعلان کردند که دیگر از غذا ی آماده خبری نیست . همین امروز باید زندان را تخلیه کندو

به خانه اش برگردد . گربه با زن و بچه هایش همگی شروع به گریه کردند که اگر ما را بیرون کنید جایی برای

زندگی نداریم و... آنقدر گریه کردند تا عاقبت داروغه دلش به رحم آمد و کلید زندان را به آنها بخشید و به این

ترتیب زندان برای همیشه شد خانه ی گربه ها ! 

و از آن روز دیگر نه تنها به آزادی از زندان فکر نمی کردند ؛

بلکه اگر هم می خواستند آنها را از زندان بیرون کنند ، داد و فریاد راه می انداختند .

روزگاری آدم (ع) به علت اشتباهی (ترک اولی ) به دستور خداوند به زمین هبوط کرد .

آدم (ع) به زمین هبوط کرد و دائم گریه و زاری می کرد تا  به جنت اسماء برگردد ......

 آدم (ع) کم کم به زندگی در زمین عادت کرد و در زمین ازدواج کرد و صاحب بچه هایی شد .

بچه ها ی آدم (ع) یعنی بنی آدم چون در زندان زمین بدنیا آمده بودند و در این هم بزرگ شده بودند ؛ 

تصور می کردند که زمین خانه ی واقعی آنها ست ، لذا ......... در ادامه مطلب همراه ما باشید (با کلیک کردن )

   


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 25 دی 1392برچسب:موطن اصلی ,خانه ی واقعی ما , خانه ی زمین , | 15:21 | نویسنده : ایرانمنش |

بسم الله الرحمن الرحیم

 تو وقتی از کوه بالا می روی و در قلّه قرار می گیری ؛  از آن بالا که به پائین نگاه می کنی ؛

 چقدر اشیائی که تا امروز در چشم تو بزرگ جلوه می نمودند را ناچیز و کوچک می بینی .

شناخت و نگاه و بینش تو نسبت به زمین به گونه ای دیگر می شود و

 و تو زمین و زمینیان را جور دیگر می بینی ؛لذا بینشی که تو در هنگام بالا رفتن داشتی ؛ بازمانی که داری برمی

گردی ؛ دو گونه است . بینش و نگاه  تو که از بالا ، پائین را می بینی با کسی که در پایین کوه ایستاده و از پایین

؛ بالا را نگاه می کند بسیار متفاوت است . این بینش و دیدگاهی که در تو نمودار شده را هرگز نمی توانی به

کسی منتقل کنی ؛ بلکه اگر کسی می خواهد به چنین بینشی برسد ؛ لابد است به خودش زحمت بدهد و از

کوه بالا رود و خودش به عینه از قله و از بالا نگاه کند تا به این دیدگاه برسد ؛ چون این دیدن قابل تزریق نیست .

روح تو زمانی قد می کشد و بالا می رود که تو با زحمت (با مجاهده ی علمی و عملی ) تا قلّه ی وجودت بالا

روی و و از بالای وجودت به هستی نگاه کنی ؛ اینجاست که تو واقعیت حقایق را با چشم دل می بینی . این

دیدگاه و بینش قابل تزریق نیست ؛ بلکه وقتی گناه از تو کنار رفت ؛وجود تو از تاریکی به نور می رسد و در این

روشنایی روح تو قد می کشد و بالا می رود و می بینی دنیا و آنچه در آن است؛

چقدر کوچک و حقیر است که تو تا این زمان برای رسیدن به آنها خود را (خود عالی را ) کشته ای !!

 یعنی به تدریج خودکشی کرده ای ! پس قدم اول برای قد کشیدن روح ؛ ترک گناه است .

تو اگر نمی توانی به قلّه ی وجودت برسی ؛ حداقل بر بلندای قله ای بایست و

کوچکی و ناچیزی آنچه امروز به چشمت بزرگ می آید را ببین . 

 


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 25 دی 1392برچسب:کوچکی دنیا , بینش توحیدی ,, | 9:9 | نویسنده : ایرانمنش |

بسم الله الرحمن الرحیم

در عالم دنیا اگر به آنچه که در دست تو و در دست دیگران است ،دل ببندی و بخواهی آنها را به سمت خودت بکشانی ؛ برایت دردسر می شود ، چرا ؟

 چون دیگران هم به آنچه که در دست تو هست ؛ تمایل دارند . لذا اگر تو این طرف ریسمان را بگیری و بخواهی ( مال ، بچه ، شوهر ، مقام و خواهش های نفست ) را به سوی خود بکشی ؛ در آن طرف ریسمان هم کسی هست که دارد این خواسته ها را به سمت خودش می کشاند و

لذا در این کشیدنها یکی مغلوب و دیگری پیروز هست .

تو برای بدست آوردن این پیروزی کاذبانه ؛ مجبوری محکم تر بکشی که نه تنها دستت درد می گیرد و

وقتت هم تلف می شود ؛ بلکه روز به روز به این ریسمان کذایی ، مشغولیتت بیشتر می شوی و

به فدری در این کشیدنها مشغول و غافل می شوی که گذر عمر و  به پایان رسیدن آن را هم نمی فهمی ؛

 در نظر بگیر .........

در ادامه مطلب به همراه ما باشید ؛ باکلیک کردن


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 24 دی 1392برچسب:, | 13:53 | نویسنده : ایرانمنش |

 

تراکم ادرار  و نگه داشتن  و عدم تخلیه ی آن ، به قدری به جسم تو فشار می آورد که باعث می شود ،

تو نتوانی در هیچ مجلسی شرکت کنی و حاضر شوی ؛ چون جسم در عذاب است و فقط با خالی کردن آن از جسم است

که تو می توانی جسم را به  راحتی و آسودگی برسانی .

گناه و نگه داشتن و  عدم استغفار از گناه ، به قدری به روح تو فشار وارد می کند و که باعث می شود ،

تو نتوانی در جایی که بوی خدا می دهد ( در مجلس ذکر خدا و ذکر اهل بیت (علیهم السلام ) شرکت کنی و حاضر شوی .  

چون روح تو در عذاب و در فشار است و  فقط با خالی کردن درون از گناه ( با استغفار و توبه ) می توانی آرامش و

آسودگی را به روح خود برگردانی .

 بعد از تخلیه و خالی شدن کثافات از جسم ؛ تو به هر مجلسی که دعوت شدی ؛ با رغبت و شادی می روی و

نه تنها غذا را با میل می خوری ، بلکه دسر و میوه و آجیل و تنقلات و ... را هم میل داری بخوری .

بعد از تخلیه ی روح از قاذورات و پلیدی درون ( بعد از استغفار ) روح تو به هر مجلسی که یاد خدا در آن است ،

با رغبت شرکت می کند و نه تنها به راحتی به واجبات عمل می کنی ؛

بلکه تعقیبات بعد از نماز و  مستحبات را هم میل داری انجام دهی .

در ادامه مطلب با ما همراه باشید........... 

      

 


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 23 دی 1392برچسب:تخلیه , استغفار , گناه و فشار , عذاب روح , | 7:17 | نویسنده : ایرانمنش |

بسم الله الرحمن الرحیم

خضوع در نماز یعنی در جهت قبله مؤدب بایستی و رویت را از قبله برنگردانی و اذکار نماز را درست ادا کنی و

بدانی که در پیشگاه بزرگی ایستاده ای که بزرگی او غیر قابل  وصف است .

اما خشوع در نماز یعنی وجهه و صورت و روی دل وجانت هم باید در جهت قبله باشد ؛ به طوری که هیچ راهزنی

در نماز نتواند توجه قلبی تو را از نماز برگرداند . خشوع در نماز همان حضور قلبی است که تو باید این حالت را

در خارج از نماز کسب کنی تا بعد که به نماز وارد شدی ، در عالم نماز قرار بگیری و به باطن نماز برسی .

خشوع در نماز کار آسانی نیست و  تو باید با تلاش و مجاهده (علمی و عملی ) به آن دست پیدا کنی . همچنان که قران میفرماید : 

" و انّها لکبیره الّا علی الخاشعین " البته آن جز بر خاشعان بسی گران است .(سوره بقره آیه 45 ) .

با ما در ادامه مطلب همراه باشید................   


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 21 دی 1392برچسب:قبله جان , خشوع , | 16:7 | نویسنده : ایرانمنش |

بسم الله الرحمن الرحیم

     آی شیعیان ! !

    بیاین با هم ، برا آقا دعا کنیم

    بیاین با هم دست به دعا

    بگیم :خدا ! مهدی (عج) بیاد

    روز و شب از کوچه ی دل

    خانه به خانه ، کوی به کوی

    در پی او ناله زنان !

    تا در او پرسه زنان !

     در به در از خانه ی دل

    تا که شویم به منزلش

     دیده نهیم برقدمش  

        شعر از ایرانمنش


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 21 دی 1392برچسب:عید ولایت , آغاز امامت , | 8:24 | نویسنده : ایرانمنش |

بسم الله الرحمن الرحیم

سؤال شد از آیت الله بهجت (رضوان الله علیه ) که برای ازدیاد محبت به حضرت ولیّ عصر (عج ) چه کنیم ؟

جواب دادند : " گناه نکنید و نماز اول وقت بخوانید "

 


برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 20 دی 1392برچسب:نماز اول وقت , | 13:57 | نویسنده : ایرانمنش |

بسم الله الرحمن الرحیم

امروز هیچکس دنبال بطن دین و  بطن نماز و بطن حجاب نیست ، همین که نماز بخواند و حجاب کند ؛

برای خودش کافی می داند ؛چون بیشتر از این نمی فهمد و میل هم ندارد بالاتر از این برود و

به همین بسنده می کند. برای همین اکثر مردم از نمازشان اثر نمی گیرند ؛

چون اکثرا نماز می خوانند ( در نماز خضوع دارند ) اما اقامه ی نماز را ندارند ( در نماز خشوع ندارند ) .

 شما اگر در قران جستجو و تدبّر کنید ؛ می بینید که قران نفرموده نماز را بخوانید . یعنی نفرموده  " اقرؤا "

بلکه می فرماید : اقیمو االصلوه " نماز را بپا دارید و اقامه ی نماز کنید ؛ نه فقط بخوانید .

اقامه ی نماز یعنی علاوه براینکه نماز را باید با خضوع بخوانی ؛ باید در نماز خشوع هم داشته باشی .  

امروز اگر به یک بچه یک ساله یک ماشین اسباب بازی بدهی بیشتر خوشحال می شود تا یک ماشین واقعی !

چرا ؟ چون عقل و شعورش به اندازه ی یک ماشین اسباب بازی رشد کرده ،

بیشتر نمی فهمد و بیشتر هم نمی خواهد ؛اگر هم بخواهی به او یک ماشین واقعی بدهی ؛

از داشتن آن لذت نمی برد هیچ ! بلکه امکان دارد به خودش هم آسیب برساند.

  حال اگر ما بخواهیم به او یک ماشین واقعی هدیه دهیم ؛ اول بایدجسم او را رشد دهیم ؛

تا عقل و شعور او رشد کند و از بچگی در آید و خودش یک ماشین واقعی از ما طلب کند .

انسانی که عقل و شعورش به بطن نماز و به بطن حجاب قد نمی دهد ؛

و به همین ظاهر نماز و ظاهر حجاب بسنده کرده ،

اگر به زور بخواهی او را به عالم و بطن نماز ببری نه تنها لذت نمی برد ؛

بلکه برایش خسته کننده و ملال آور است .

حال چه باید کرد تا او خودش بخواهد و بپذیرد که به بطن نماز وارد شود و

نه تنها برایش ملال آور نباشد بلکه از آن لذت هم ببرد ؟! 

لطفا با ادامه مطلب به همراه ما باشید......

  


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 18 دی 1392برچسب:بطن دین , بطن حجاب , | 17:36 | نویسنده : ایرانمنش |

بسم الله الرحمن الرحیم

اگر تو با دکمه های کامپیوتر آشنا نباشی و کار با کامپیوتر را ندانی ؛ طبعا در برخورد با آن یا دچار سر در گمی می شوی ، یا هم اگر بخواهی من در آوردی دکمه ای را بزنی چون کاربرد هر دکمه را نمیدانی یا برنامه ای را خراب می کنی ؛ یا به تصور اینکه می خواهی مطلب مهمی را ذخیره کنی ؛  بناگاه مطلبی که با زحمت نوشته ای تا ذخیره شود ؛ را پاک می کنی .

تو وقتی نماز می خوانی ؛ اما اقامه ی نماز را نمی دانی و با دکمه های کامپیوتر وجودت آشنا نیستی،نمی دانی کدام دکمه را بزنی تا نماز در وجودت اقامه شود ( چون در وجودت می خواهی نماز را برای فردایت ذخیره کنی )

دکمه ای از کامپیوتر وجودت را به اشتباه می زنی ؛ وبناگاه نمازت پاک می شود .چگونه  ؟ !

به عنوان مثال تو نماز ظهر وعصر را می خوانی و بعد به یک پارتی یا جایی شبیه به آن دعوت می شوی ، تو به تصور اینکه می خواهی صله ی رحم کنی ؛ با وارد شدن به آن مجلس حرام ، دکمه ی گناه خود بخود در وجودت زده می شود و  نماز از وجودت هبط و پاک می شود .لذا وقت برگشتن از آن میهمانی آنچنانی دیگر هیچ آثاری از نماز در وجودت باقی نمانده و تو دست پر رفته ای و با دست خالی برگشته ای ! ! 

 


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 17 دی 1392برچسب:, | 8:36 | نویسنده : ایرانمنش |

شعر از ایرانمنش


برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 16 دی 1392برچسب:خاک , ارض ,, | 9:5 | نویسنده : ایرانمنش |

بسم الله الرحمن الرحیم

عشق زیبا و لطیف است ، چون عشق از خداست و خداوند جمیل و لطیف است .

تمام هستی عالم به واسطه ی عشق ایجاد و به واسطه ی عشق است که هستند و باقی!

 عشق است که انسان را به آرامش می رساند ،

 فوز و رستگاری انسان ؛ وکمال انسان هم  رسیدن به این آرامش است .

 پس بنابر این ، عشق لازمه ی هستی انسان است و بر دو نوع است : مجاز ی و حقیقی

انسان به هر چیز که عاشق شود به نقطه مقابل آن کر و کور می شود ؛ اگر عشق حقیقی باشد ،

به کل مجاز ها ، کور و کر می شود و اگر عشق مجازی باشد  ، به کل حقایق کر و کور می شود .

عشق به این ور یعنی عشق به ماهیت ؛ کوری به وجود و کوری به آن ور ( عالم بالا ) را به دنبال دارد .

و عشق به وجود و عالم ملکوت و جبروت ، کوری به ماهیت و ماده و عالم دنیا را به دنبال دارد . 


برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 16 دی 1392برچسب:عشق مجازی , عشق حقیقی, | 8:9 | نویسنده : ایرانمنش |

 

                                    بسم الله الرحمن الرحیم  

یادمان نیست در این منزل ویرانه ،

چرا آمده ایم ؟!

یادمان رفته ؛ مسافر هستیم

از کجا آمده ایم ؟

وقت تنگ است ، خواب سنگین

کنون راهزن شب ،

همچنان از من و ما می دزدد

رفت سرمایه زدست !

واه دریغ ، عمر گرانمایه ی ما ؛

که در این عالم نفس

 نفس ها زده ایم ؛

از نفس افتادیم

آه آن خانه ی خضری خراب ،

به خرابات در این جاده ی شوم  آمده ایم

جاده بس سنگلاخی و راه پراز آتش و خون

واه  فریاد و فغان !

به کجا می روی آخر ، چنان تند و شتاب

عمرمان رفت کنون ، هیچ نداریم

 خدایا به باقی زمان ! 

ما از آن خانه ی خضرای وجود ، دور شده ایم

شب تاریک جنون ، جاده ی سنگلاخ وجود

  ما کنون ؛ گم شده ایم

از کجا دور زنیم برگردیم ؟ !

دستمان گیر خدایا !  که ما برگردیم  

شعر از ایرانمنش

 


برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 16 دی 1392برچسب:سفر ,خواب سنگین ,مسافر ,جاده, راه ,مسیر,دورزدن, سرمایه, راهزن ,از کجا آمده ایم , وقت , , | 7:21 | نویسنده : ایرانمنش |

بسم الله الرحمن الرحیم

در" کافی " روایت شده است که : روزی رسول اکرم (صلی الله علیه واله وسلم ) مسرور وشادمان از خانه بیرون رفت .

پس سبب آن را جویا شدند . حضرت فرمود : " هیچ روز و شبی نیست مگر اینکه تحفه ای از جانب خدا برای من می رسد .

 آگاه باشید که خداوند به من تحفه ای داده که هرگز به گذشتگان نداده است .

 جبرئیل نزد من آمد و از طرف پروردگارم سلام رساند و گفت : ای محمد (ص) ! حضرت قائم (عج ) از شماست و

هرگاه خدای او را آشکار کند، حضرت عیسی(ع) پشت سر او نماز می خواند ." 


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 17 دی 1392برچسب:روایت , حدیث, | 5:30 | نویسنده : ایرانمنش |

بسم الله الرحمن الرحیم

از آیت الله بهجت (رضوان الله علیه ) نقل شده است که : خرما ، شیر ، ماست و روغن زیتون بین غذا و دوا هستند .

در مواردی انسان به غذایی میل دارد ، ولی مظنون است که موجب مرض است .

ایشان فرمودند : " امروزه مردم غذای لذیذ می خواهند نه غذای مفید .

 اصولا غذاهای سرخ کرده ضرر دارند ولی چون به ذائقه ی انسان خوش می آیند ،

لذا همه خواهان آن هستند و توجه به ضرر آن ندارند " 


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 16 دی 1392برچسب:غذای سرخ کرده , غذای مفید , | 5:30 | نویسنده : ایرانمنش |

بسم الله الرحمن الرحیم

همان طوری که نمی شود قبول کرد که کسی آب را دوست بدارد و تشنه ی آب هم باشد،

اما دوست نداشته باشد آب را بنوشد و باید به سلامت عقلش شک کرد ؛ همان گونه هم

نمی شود قبول کرد کسی مرید اهل بیت (علیهم السلام ) باشد ،

اما توسل و وصل شدن به آنها را نخواهد و گدای کوی آنها نباشد .

او که می گوید تشنه است امّا نمی خواهد آب بنوشد یا تشنگی اش کاذبانه است و

یا هم دروغ می گوید و اصلا آب را دوست ندارد هرچند که درونش آب آب می زند و

  ولبانش خشک است و در این تشنگی رو به هلاکت می رود ، امّا از روی نادانی و لجاجت

آب را پس می زند .

بله کسی که ادعا دارد به دوستی اهل بیت (علیهم السلام ) و می گوید مرید آنها هستم ؛ 

اما گدای کوی آنها نیستم ، با این گونه سخنان ضد و نقیض ، سلامتی عقلش را زیر سؤال

می برد ، چون کسی که تشنه ی آب است ؛با ولع آب را می نوشد نه اینکه آب را پس بزند .     

 


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 15 دی 1392برچسب:لب تشنه , آب , ولایت , اهل بیت (ع) , | 6:1 | نویسنده : ایرانمنش |

بسم الله الرحمن الرحیم

 آیا می شود با چشم باز خوابید و خواب دید ؟ نه . چرا ؟

چون تا این چشم بسته نشود ؛ چشم دیگر باز نمی شود .

 همان گونه که وقتی چشمان تو به روی دنیا بسته شد و با خواب رفتن چشمان مادی ات ،

چشمان دیگر تو در عالم خودش ودر عالم خیال باز می شود و تو در خواب واقعیت ها یی را می بینی ؛ که با چشمان باز نمی توانستی آنها را ببینی .

همان گونه هم اگر تو این چشمان جسمانی ات را به روی جاذبه ها و تمایلات نفسانی و خواسته های بیجا ببندی ؛

چشم دل تو به روی حقایق عالم ملکوت باز می شود و تو چیزی می بینی که اهل دنیا نمی بینند .

چون اهل دنیا ، چشمان خود را یله رها کرده اند و به قول خودشان می خواهند این دو روز عمر را خوش باشند و

لذا آنچه چشمشان تقاضا می کند می بینند و لو حرام را !

و هیچ باکی هم ندارند که این دل بخواهی های آنها سرانجام باعث می شود چشمان دلشان کور شود ،

و این حرام دیدن امروز آنها را از دیدن زیبایی های عالم ملکوت محروم می کند  و

فردا هم از دیدن زیبا یی های خیره کننده ی بهشت محروم خواهند ماند .

     

 


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 14 دی 1392برچسب:چشم دل , چشمان ملکوتی, بهشت , زیبایی بهشت ,, | 7:37 | نویسنده : ایرانمنش |

بسم الله الرحمن الحیم

خواص درمانی میوه زیتون : کاهنده فشار خون ، مقوی معده ، اشتها آور ،قابض ،تسکین دهنده دردهای روماتیسم ،نقرس ،درد مفاصل ،

تب بر، ادرار آور ، صفرا بر ، ضد دیابت

خواص درمانی روغن زیتون :عامل ضد پیری و ضد سرطان ، ضدّ انعقاد خون و انسداد شریانی ، کاهنده کلسترول خون ، دفع کننده قولنج ، دل پیچه ، خارج کننده کرم معده

، خرد کننده سنگ مثانه ، تسکین دهنده درد مفاصل و رفع کننده یبوست است .  

برای کاهش کلسترول خون یک قاشق از روغن زیتون را هر صبح میل نمایید .


برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 13 دی 1392برچسب:خواص میوه و روغن زیتون , | 14:8 | نویسنده : ایرانمنش |

بسم الله الرحمن الرحیم

شخص نادانی با حماقت سنگ بزرگی به چاه انداخت و صدها دانا جمع شدند؛ نتوانستند آن را بیرون بیاورند.

در زمانهای دور ، معاویه برای اینکه در دل بچه های کوفه جا پیدا کند ؛ بچه برّه هایی را به هدیه برای

آنها فرستاد . مدتی که گذشت و بچه ها با این برّه ها انس وخو گرفتند ،

دستور داد شبانه از پشت بام ها رفتند و آن برّه ها را دزدیدند . فردا که بچه ها از خواب بیدار شدند

،دیدند برّه هایشان نیست ، همه با چشم گریان در کوچه ها به دنبال برّه هایشان می گشتند .

معاویه دستور داد در کوفه جار بزنند که دیشب (نعوذ بالله) علی (ع) آن برّه ها را شبانه از خانه هایتان

دزدیده . بچه های کوفه این اشک و بغض و

کینه ی امیرالمؤمنین علی (ع) را به دل ریختند و شدند دشمن دسته اول علی (ع) و بچه های خود

را هم با بغض و دشمنی علی (ع) بزرگ کردند ، لذا این بغض آنها کشیده شد تا به امروز که در جای جای این کره ی خاکی می بینید که شیعیان علی (علیه السلام ) را بی بهانه می کشند و چشم بسته

دشمن علی (ع) شده اند و خود را از موهبت ولایت علی (ع) که آب روان است ؛ محروم کرده اند .

گرچه لب های خشک و رخ زرد آنها نشان از بی آبی می دهد و

وجودشان آب آب می زند و تشنه است !

اما آنها این آب را در جای دیگر می جویند و با ریختن خون شیعیان

به توهّم خود را سیراب می کند . 

آب را دوست بدار  ، آب روان است علی (ع)

 


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 12 دی 1392برچسب:علی (ع) , ولایت ,آب , تشنگی , رخ زرد , کشتن شیعیان , , | 6:10 | نویسنده : ایرانمنش |

بسم الله الرحمن الرحیم

در حدیث قدسی خداوند متعال می فرماید : ای داوود اگر روی گردانندگان از من می دانستند ؛ من چقدر مشتاقم آنها برگردند ، همانا از خوشحالی جان می دادند .

چوپانی که در هوای سرد،  گله گوسفندانی که ارباب به امانت به او سپرده را گم کرده و حیران وسرگردان و خسته در سرمای شدید کوهستان و در تاریکی شب از

شدت گرسنگی و خستگی بر زمین سرد و تاریک ویخ زده افتاده و در حال جان دادن است ،  اگر بناگاه کسی از راه رسد و بر او روشنایی گیرد و او در گرمای آن روشنایی 

جان گیرد ؛ به او غذا دهد و سیرابش کند ، گوسفندانش را پیدا کند و او را تا خانه اش بدرقه کند ، این چوپان چقدر از این واقعه خوشحال و مسرور می شود که خداوند می

فرماید : اگر بنده ای از بندگان گنهکار من توبه کند وبه سوی من برگردد ؛ من بیشتر از آن چوپان شاد و خوشحال می شوم ، همانا اگر بنده ام این اشتیاق مرا بداند ،از

خوشحالی جان می دهد.


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 11 دی 1392برچسب:, | 9:49 | نویسنده : ایرانمنش |

 

بسم الله الرحمن الرحیم

من و تو چه گدای اهل بیت (علیهم السلام ) باشیم چه نباشیم ؛ پادشادهی آنها همیشه در جای خود محفوظ است .

آنها همیشه پادشاه هستندو ما همیشه گدای در خانه ی آنها ! حال اگر گدا نخواهد گدایی کند ،

آنها به زور که او را به خزینه ی الهی وارد نمی کنند .

من اگر نخواهم در خانه ی شاه روم و گدایی نکنم ، شاه که به زور بر من جواهرات را نمی ریزد . تو اگر قیمت و بهای جواهرات را بدانی ؛

به یک دست دراز کردن نه تنها چیزی از تو کم نمی شود بلکه با این خضوع در مقابل شاه به دارایی می رسی .

البته اسلام ، سائل و گدا بودن در عالم ماده را زشت می داند و

ما را منع کرده اند که در عالم طبیعت بخاطر فقر و نداری و گرسنگی و.... به سوی بندگان خدا دست دراز کنیم ،من این مثال و گدایی در خانه

ی شاه را به این علت عنوان کردم تا حقیقتی به کامتان برود  ، این مثال فقط برای قریب به ذهن بیان شد تا شما به ادراک آن برسید ؛

انسان باید همیشه گدای در خانه ی خدای متعال باشد و بس . اما از آنجا که خداوند این نیاز جسمانی تو را به واسطه ی پدر برطرف می کند و در قران

کریم هم در" سوره بقره آیه 83 " می فرماید : " لا تعبدون الّا الله وبالوالدین احسانا " بلا فاصله بعد از اطاعت خدا ،اطاعت واحسان به پدر و مادر را

آورده . حال اگر فرزندی در خانه ی پدر برود و نیازش را مطرح کند و در مقابل پدر خضوع کند و چیزی بخواهد آیا شما نام آنرا گدایی می گذارید ؟!

استاد وقتی در بین شاگردان کلاس استحقاق را در یکی ببیند و او را نمایند ی کلاس کند ، تو به عنوان شاگرد ، چه حقی داری به استاد

اعتراض کنی که چرا به نماینده ی کلاس اختیاراتی را داده .  بله ما همه بندگان خدا هستیم  ؛اما حق نداریم به خدا اعتراض کنیم که چرا به اهل

بیت (علیهم السلام ) اختیاراتی داده شده . همه ی چهارده معصوم (علیهم السلام ) یک نور پاک هستند فقط  ........   ادامه دارد .

لطفا روی ادامه مطلب کلیک کنید و اگر میل داشتید بقیه را بخوانید .         


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 11 دی 1392برچسب:حبل الهی , اهل بیت (علیهم السلام ), | 7:3 | نویسنده : ایرانمنش |

 

بسم الله الرحمن الرحیم

خداوند انسان را در دو بعد جسم و روح  آفریدو جسم را مرکب روح قرار داد تا روح در این ابزار بدن بتواند رشد و تعالی یابد و به حیات طیبه برسد و به وطن اصلی خود که

جهان آخرت است به سلامت منتقل شود و در آنجا به آرامش برسد که نهایت فوز و رستگاری انسان رسیدن به این آرامش است .

تنفس کردن جسم به واسطه ی اکسیژن هوا صورت می گیرد ؛ ما اگر جایی رویم که اکسیژن نباشد ؛ خواهیم مرد .همان گونه که برای تنفس جسم ، خداوند خودش مستقیم به ما اکسیژن نمی دهد بلکه هوا را واسطه ی این اکسیژن قرار داده تا جسم با واسطه ی آن تنفس کند و زنده بماند و زندگی کند ، همان گونه هم برای تنفس روح ما اکسیژنی را واسطه قرار داده تا به واسطه ی آن ؛ روح ما به حیات طیبه برسد و زنده بماند وزندگی کند .

بله روح و جسم را خد آفریده ، اما برای حیات و زنده ماندن جسم و روح به اقتضای هر کدام واسطه ای قرار داده و این واسطه ها به خودی خودشان استقلال ندارند بلکه در طول نیرو و قدرت خدا قرار دارند . " لا حول و لا قوه الا بالله " تمام نیرو و قوه از آن خداست و این قدرت و نیرو و قوه را خداوند به این علت به آنها داده تا نقش یک واسطه را ایفا کنند .............    ادامه دارد .............

اگر مایل به ادامه ی مطلب هستید لطفا روی ادامه مطلب کلیک کنید                                            

 


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 9 دی 1392برچسب:تنفس جسم , تنفس روح , اکسیژن, | 7:26 | نویسنده : ایرانمنش |

بسم الله الرحمن الرحیم

از حضرت عیسی (علیه السلام ) منقول است که فرمودند : " ای بنی اسرائیل ، تا گرسنه نشدید چیزی مخورید وهرگاه گرسنه شدید ، سیر مخورید زیرا که چون سیر

خورید ، گردن های شما بزرگ می شود و پهلوهای شما فربه می شود و پروردگار خود را فراموش می کنید " . 

 


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 9 دی 1392برچسب:تا گرسنه نشدید چیزی نخورید, | 5:42 | نویسنده : ایرانمنش |

بسم الله الرحمن الرحیم

گاهی که به کوه نوردی می روی ؛ یکبار برای امتحان با صدای بلند کلمه ای را بگو  وببین که چگونه انعکاس آن صدا به همان گونه که ادا شده به سویت برمی گردد ؛ اگرمؤ دبانه بگویی ، مؤ دبانه بر می گردد و اگر هم بی ادبانه بگویی ؛ انعکاس آن به همان صورت که بیان کردی به سوی تو بر می گردد وتو به وضوح آن را می شنوی . 

سالیان سال است تو از کوچه ، پس کوچه های شهرت گذشتی و می گذری ؛ اما جای قدم هایت از آنجا که گذشتی هنوز باقی است ومحو نشده . رد اعمال و عملکرد تو ، حرفها و گفته های تو در کوچه قلبت حک شده و زمین و زمان  و حتی اعضاء و جوارح تو آن را در خود ثبت کرده و به جا گذاشته  واین پرونده ی درخشان یا سیاه تو روزی  گشوده خواهد شد و تو به عینه انعکاس اعمال خود را روزی نه چندان دور خواهی دید .

قران در سوره ی "یس " آیه ی 65  می فرماید :

" الیوم نختم علی افواههم و تکلمنا ایدیهم ............. "

امروز بردهانهایشان مهر می نهیم ودست هایشان با ما سخن می

گویند و پاهایشان بدانچه فراهم می کردند گواهی می دهند "


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 8 دی 1392برچسب:رد پای تو و رد اعمال تو ,اعضاء و جوارح , قدم ها , کوچه ی دل , معرفت , عرفان , | 6:17 | نویسنده : ایرانمنش |

بسم الله الرحمن الرحیم

در حدیثی از امام رضا (علیه السلام ) منقول است که : زیتون بوی بد دهان را پاک می کند ،

بلغم را از می برد ،پی ها را محکم می گرداند ،مرض را می برد و خشم راخاموش می کند ".


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 8 دی 1392برچسب:, | 6:4 | نویسنده : ایرانمنش |

بسم الله الرحمن الرحیم

غذا هر چه تازه تر و  داغ تر باشد ، بیشتر به انسان می چسبد و اصولا انسان غذای تازه را با

اشتهای بیشتری می خورد .

غذایی که با اشتها خورده شود ،بیشتر جذب بدن می شود تا غذا ی سرد یا غذایی که چند روز در

یخچال مانده .

در یک میدان امتحان وقتی صحنه ای برای تو باز می شود که در آن میدان تو باید یا عفو رانتخاب کنی یا انتقام را ؛

اگر بدانی که روح تو چقدر به آن غذای داغ وتازه ی عفو احتیاج دارد که اگر تو با رضایت قلبی وبا

اشتها آن عفو را بخوری چقدر روح تو از آن لذت می برد و رشد می کند

تا اینکه بخواهی در آن میدان ، انتقام را انتخاب کنی که انتقام یک غذای سم وکشنده برای روح تو

است .

حال اگر تو در آن میدان نتوانی یکی را انتخاب کنی وبخواهی بعد از پشیمانی ،

 عفو کردن را به چند روز دیگر موکول کنی ؛ این عفو وبخشش کردن مانند غذای مانده ی در

یخچال است . آن عفو در آن ساعت وبه موقع کجا و این عفو کردن چند روز بعد کجا ؟؟؟   آن داغ

است و این سرد و بی مزه !

آن عفو به موقع باعث رشد معنوی تو می شود و به روح تو انرژی بیشتری می دهد تا این عفو که

بعد از چند روز و با پا در میانی این و آن صورت می گیرد .

 

 


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 9 دی 1392برچسب:مزه ی عفو , طعم غذای تازه ,, | 5:45 | نویسنده : ایرانمنش |

بسم الله الرحمن الرحیم

رسیدن اکسیژن هوا به قدری برای جسم حیاتی است که اگر لحظه ای قطع شود ،

مردنش حتمی است .حال برای روح چه چیزی حیاتی است و کدام اکسیژن را اگر از روح بگیریم ؛

روح حیاتش را از دست می دهد و می میرد ؟؟؟!!!

از آنجا که سؤال بسیار مهم و حیاتی است و از آنجا که گفته اند :

ساعتی تفکر از هفتاد سال عبادت بهتر است ؛

شما عزیزان هم لطف کرده و ساعتی را فکر کنید تا

ببینیم هر کدام به چه جوابی می رسیم ؟!  

زنده ماندن جسم شما به این نفس نفس های شماست ،

حال زنده ماندن روح شما به کدامین نفس است ؟؟!

 

 


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 8 دی 1392برچسب:حیات روح ,, | 5:22 | نویسنده : ایرانمنش |

بسم الله الرحمن الرحیم

سؤال شد از آیت الله بهجت (رضوان الله علیه ) که چه کنیم تا نماز صبح مان قضا نشود ؟

فرمودند : کسی که باقی نمازهایش را در  اول وقت بخواند ،

خدا او را برای نماز صبح بیدار خواهد کرد .

 


برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 5 دی 1392برچسب:رهنمود ها, | 9:35 | نویسنده : ایرانمنش |

بسم الله الرحمن الرحیم

گاهی خدای مهربان مصلحت می داند که تو را در فشار قرار دهد تا به تو حکمت یا نعمت دهد ،

یا گاهی به علت اینکه می خواهد فشار ومصیبت بالایی را ازتو بردارد ،

فشار و مصیبت کمی به تو وارد می کند و بلای عظیمی را از تو برمیدارد .

لذا تو ناچارا باید این فشار کوچک را بکشی تا به واسطه ی این فشار کوچک آن فشار بالا از تو برداشته شود .

تو وقتی به اتفاق دوستت می خواهی از خیابان عبور کنی ؛

اگر ببینی ماشینی به سرعت دارد به طرف او می آید و او متوجه نیست ،

فورا اورا به عقب هل می دهی ، هرچند که ناراحت شود و دردش بیابد و

 دست و پایش هم زخمی شود ، اما این زخم مختصر در مقابل از دست دادن جانش هیچ است .

حال اگر او این مطلب را درک نکند ؛نه تنها از تو تشکر نمی کند بلکه عصبانی هم می شود و

این رفتارش باعث می شود ، در دفعات آینده تو او را به حال خود رها کنی .

تو به علت اینکه راز مشکلات را نمی دانی ودرک نمی کنی که در باطن این بلا ؛ نعمت است

 و نمی دانی این عین محبت و لطف او به تو ست ؛

 و به علت اینکه هنوز کوچک مانده ای و به این درک نرسیدی!!

نه تنها خدا ی مهربان را از این که آن بلای عظیم را از تو  دفع کرده ؛

شکر وسپاس نمی گویی ، بلکه به تمام دم ودستگاه طبیعت لعن می فرستی و

خود را از نعمت های بعدی که برای تو در نظر گرفته بود و  بنا به مشیتش ؛ تورا 

در این میدان امتحان وارد کرد تا تو را محک بزند و ظرفیتت را بالا ببرد و ..

چه نعمت های زیبایی در انتظار تو بود

اگر در آن بلا ،  صبر می کردی و شگزارش بودی .

شکر نعمت ، نعمتت افزون کند .......

  


برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 5 دی 1392برچسب: نقمت و بطن آن , بلا نعمت است , , | 7:49 | نویسنده : ایرانمنش |

بسم الله الرحمن الرحیم

امیر المؤمنین علی (علیه السلام) در مضرات پر خوری فرموده اند :

از پر خوری بپرهیز که پرخوری :

1 - دل را سخت کند .

2 - سبب بی حالی در نماز می شود .

3 - موجب تباهی بدن می شود .

4 - باعث بسیاری دردها می شو د .

5 - موجب آشفتگی حواس ها می گردد .

6 - موجب کوتاهی عمر می شود .


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 6 دی 1392برچسب:پرهیز از پرخوری , مضرات پرخوری , | 5:19 | نویسنده : ایرانمنش |

بسم الله الرحمن الرحیم

شخصی در تاریکی شب ، به مسجد می رفت  که زمین خورد ولباسش کثیف شد ، به خانه برگشت

ولباسش را عوض کرد و باز به سوی مسجد روانه شد .

دومرتبه زمین خورد و باز دوباره راهی خانه شد و مجددا لبا س عوض کرد و به سوی مسجد می رفت که 

دید کسی در سر راه او ایستاده و چرا غ وروشنایی بدست دارد ، نزدیک شد وپرسید : " تو کیستی و 

به چه سبب چراغ در دست داری ؟!

گفت : من شیطانم ! واین چراغ را برای تو گرفته ام تا جلوی راهت را ببینی و بار دیگر زمین نخوری !!

چون در مرتبه ی اول که زمین خوردی وبه سوی مسجد حرکت کردی ، خداوند متعا ل تمام گناهانت را بخشید .

در مرتبه ی دوم که زمین خوردی ، خدا وند تمام گناهان تو و خانواده ات را بخشید ،

حال من برای تو چراغ وروشنایی گرفتم ، چون دیدم اگر به این گونه پیش رود 

و تو باز زمین بخوری و دوباره برگردی ، ترسیدم این بار خداوند تمام گناهان شهرتو را ببخشد .

  


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 5 دی 1392برچسب: در مسیر مسجد ,مقام مسجد ,, | 5:31 | نویسنده : ایرانمنش |

بسم الله الرحمن الرحیم

در روایات معصومین به خواص طبی نمک اشاره شده است .

در روایتی از امیرالمؤ منین علی (علیه السلام ) آمده است که می فرمایند :

" ابتدای غذا نمک بخورید ؛ اگر مردم می دانستند که نمک چه خاصیتی دارد،

هر آینه به جای داروهای مجرب ، آن را انتخاب می کردند "

در روایتی دیگر از امام صادق (علیه السلام ) فرموده اند :

 "اگر کسی همراه اولین لقمه غذا نمک بخورد

لکه های سفید و سیاه صورت خود را برطرف می کند " .

همچنین از محلول آب و نمک برای درمان گلو درد استفاده می شود و

قرقره کردن آب و نمک در هنگام سرما خوردگی و بیماری آنفو لانزا

توصیه شده است .               " طب الائمه "  

 


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 3 دی 1392برچسب:خاصیت نمک , سرماخوردگی , | 8:44 | نویسنده : ایرانمنش |

بسم الله الرحمن الرحیم

تا دیروز راهزن ها در جاده ها سر راه کاروان کمین می کردند و

پول و مال وجواهرات آنها را به زور از آنها می گرفتند و آنها

ناراضی و دلشکسته از این ضرر به راه خود ادامه می دادند ،

بعداز اینکه به وطن بر می گشتند،

دوباره سعی وتلاش می کردند تااین ضرر را جبران کنند. 

اما امروز راهزن ها ، سر جاده ی قلبها به کمین نشسته اند و

 به دلها دستبرد می زنند و سرمایه ی قلب را که دین وایمان و

عقیده درست است را ، نه با زور بلکه با رغبت از ما می گیرند و

ما بعد از این دستبرد خیلی راضی ، بی آنکه عمق این فاجعه و زیان را

ادراک کنیم و در فکر جبران آن باشیم به راه خود ادامه می دهیم 

و نمی دانیم 

" این تذهبون " به کجا می روید ؟!!!

 

    


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 4 دی 1392برچسب:ضرر , زیان , | 5:30 | نویسنده : ایرانمنش |

بسم الله الرحمن الرحیم

با تفنگی که از فشنگ خالی است ،چگونه می توانی تیر بیندازی و شکاری را بزنی و

آهویی صید کنی و از خوردن آن لذت ببری . 

وقتی درون انسان خالی از معقولات است ،

چگونه می تواند با این درون خالی به عالم ملکوت ، تیر پرتاب کند و

شکاری ملکوتی بزند و معقولات را صید کند و بخورد و به رشد عقلانی برسد .

تفنگی که خالی است وقتی ماشه ی آن را می کشی  ،

به راحتی می توانی از طرز صدا یش بفمهی که خالی است .

 انسانی که درون او از معقولات خالی است به محضی که صدایش دربیاید و

شروع کند به حرف زدن از حرفهایش به خوبی می فهمی ،

چقدر درونش از معقولات خالی و تهی است .

انسان وقتی انسان است که انسا نیت و شخصیت داشته باشد ،

انسانی شخصیت دارد ،که درونش پر از معقولات باشد .

کسی که معقولات را ادراک می کند ، هرگز خطا نمی کند،

 چون خوبی وبدی را از هم تشخیص می دهد ومی شناسد .

 


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 3 دی 1392برچسب:قلب خالی , قلب پر ,, | 7:30 | نویسنده : ایرانمنش |

بسم الله الرحمن الرحیم

امام رضا (علیه السلام)  فرمودند :

"اگر مردم در خوردن و نوشیدن اعتدال را رعایت میکردند هرگز زهر بیماری را نمی چشیدند "


برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 2 دی 1392برچسب:, | 9:8 | نویسنده : ایرانمنش |

بسم الله الرحمن الرحیم

عالم دست به علمش می گیرد وبلند می شود ، ثروتمند به ثروتش و قدرتمند به قدرتش ،

هرسه هم در قدرت و ثروت و علم زمین می خورند .

اما عاشق در عشقش زمین می خورد و

با دست گرفتن به عشق بلند می شود و ارتقاء می یابد ،

چون این زمین خوردن ، عین رشد و بالندگی او ست .

قدرتمند و عالم و ثروتمند ،قدرت و علم و ثروت را در راه منافع خود خرج می کنند و

برای خود می خواهند ،اما عاشق همه چیز را برای محبوبش می خواهد و

همه چیزش حتی خودش را هم در راه محبوب می ریزد .

وقتی قدرتمند به قدرت  و ثروتمند به ثروت و عالم به علمش وصل می شود ،

بعداز این وصل خود را مستقل و مالک می بینند و از مالک حقیقی غافل می مانند و

قدرت و ثروت و علم را صرفا برای خود ومنافع خود می خواهند و با این بینش

از قادر حقیقی وعالم حقیقی و از غنی مطلق فاصله می گیرند و

با این دور شدن از قدرت و علم و ثروت جدا می شو ند .

اما عاشق وقتی در عشقش شکست خورد و  وصل صورت نگرفت ،

در گیر و دار این جدایی و  وصل نشدن عشق حقیقی را می یابد و

به قدرت و علم و ثروت می رسد .

و با این عشق قدرت نفوذ پیدا می کند به ملک و ملکوت و به علم لدنی می رسد . 

و با این علم به ثروت و سرمایه ی وجود وعوالم وجودش وارد می شود و

به عالم عشق می رسد و در آن ساکن می شود و آرامش می یابد .

  


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 1 دی 1392برچسب: عبور از عشق مجاز , عشق حقیقی , | 13:29 | نویسنده : ایرانمنش |

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • سحر دانلود