فکر می کنی در مسابقه ی "دو " خرگوش برنده است یا لاک پشت ؟

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

بسم الله الرحمن الرحیم

شاید شما هم شنیده اید که در مسابقه ی بین خرگوش و لاک پشت ؛  خرگوش به سرعت از لاک پشت دور شد و به این تند رفتن خود مغرور شد و به تصور اینکه لاک پشت هرگز نمی تواند به او برسد ؛ ساعتها در گوشه ای خوابید و لاک پشت که آرام آرام به جلو پیش می رفت از او عبور کرد و پیروز شد .

اگر تو در مسیر و راه خدا ، گاهی به مانند خرگوش تند حرکت کنی و در ماه رمضان ،روزه بگیری و چندین ختم قران داشته باشی و در جلسات معارف شرکت کنی و در خواندن نماز شب و مستحبات و کسب فضایل  و... سرعت بگیری و بعد از مدتی به این همه داشته ها و عبادات خود مغرور شوی و فکر کنی که دیگر از ما بهترانی ! و بعد از ماه رمضان قران را ببندی و در خواندن نماز کوتاهی کنی و در هر مجالس پایکوبی و رقص و فلان و بهمان شرکت کنی و ترک عبادات کنی و در این قطع و وصل شدن آنقدر بایستی تا عاقبت وقت و مهلت تو در دنیا به پایان رسد و... شکست خورده و " الیه راجعون "  

اما اگر به مانند لاک پشت پیوسته و آهسته آهسته به سوی قله ی سعادت حرکت کنی و دائم در حرکت باشی ؛ نه در عبادات تندروی کنی و نه از حرکت بایستی ( نه افراط داشته باشی و نه تفریط ) بلکه پی در پی و آهسته به طرف جلو پیش روی و در راه رسیدن به آن قله ی سعادت ، از هیچ دست اندازی نهراسی و در چاله ی گناه پایت نلغزد و زمین نخوری ؛ بالاخره به سلامت به سوی او باز می گردی و  " الیه راجعون " .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 3 ارديبهشت 1393برچسب:الیه راجعون ,خرگوش , لاک پشت , قله ی سعادت , پیروزی و شکست , , | 7:53 | نویسنده : ایرانمنش |

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • سحر دانلود