فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

بسم الله الرحمن الرحیم

تو بیشتر از هرکسی ،چه کسی را دوست داری ؟ خودت را ؛ و حتی آن کسی را هم که خیلی دوستش داری را برای دل خودت دوست  داری .از کجا این را می گویم ؟!

از آنجا که تو هر کاری می کنی ، به خاطر خودت  می کنی . مثلا تو چرا درس می خوانی ؟ برای اینکه عالم شوی . برای چی  ازدواج می کنی ؟ تا به آرامش برسی و همسر را برای رفاه خودت می خواهی . برای چی بچه دار می شوی ؟ تا به قول خودت برای زمان پیری عصای دستت شود .

برای چی خانه و ویلا می خواهی ؟ برای آسایش خودت . چرا به زیارت می روی ؟ تا بهترین حاجت و بهترین چیز را از امام (ع) برای خودت بگیری . خب حالا قانع شدی و باور کردی که تو بیشتر از هرکسی خودت را دوست داری .

می فرماید به آن کس که بیشتر از همه دوستش داری ؛ ستم نکن . یعنی به خودت  ستم نکن . حال ما به چه شکل به خودمان ستم وارد می کنیم ؟ با گناه کردن !،

یعنی هر  گناهی که تو می کنی ؛ آن خود عالی و روحت را به درد و عذاب دچار می کنی و او را از حیات و زندگی و آرامش فردا محروم می کنی . 

 

 


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 29 شهريور 1393برچسب:معرفت نفس , ستم به خود , | 15:43 | نویسنده : ایرانمنش |

بسم الله الرحمن الرحیم

معرفت نفس یعنی  شناخت خود .  کدام خود ؟ !

ما که خودمان را تحت عنوان  اسم و فامیل و.....   می شناسیم . آیا این شناخت خود است ؟ نه

 قبلا در رابطه با خود ، عرض شد که ما دو خود و دو من داریم . یک عالی و دیگری دانی است . آن خود که عالی است ؛ همان روح و جان و نفس ماست و خود دانی هم که همین جسم است با تمام نیازها وخواسته هایی که دارد . می فرماید : " من عرف نفسه فقد عرف ربّه "

هرکس خودش را بشناسد ؛ پروردگارش را خواهد شناخت

تمام کارهای جسم را روح انجام می دهد و آن خود را که گفته اند اگر بشناسی و به آن معرفت پیدا کنی ، پروردگارت را هم می شناسی ، آن خود عالی یعنی روح ، جان ، نفس توست .

   همان گونه که تو تا وقتی جسمت را نشناسی ؛ نیازهای جسم را هم نخواهی شناخت و نمی دانی چه غذایی باید بخوری تا جسمت رشد کند ؛ همان گونه هم اگر روح و جان خودت را نشناسی؛ نیازها و غذای روحت را هم نخواهی شناخت و با این بی معرفتی او همیشه گرسنه و تشنه خواهد ماند .

  


برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 28 شهريور 1393برچسب:معرفت نفس ,خود دانی , خود عالی,, | 10:41 | نویسنده : ایرانمنش |

بسم لله الرحمن الرحیم

سخن ، ظهور عقل است . سخن ، صوت نیست . هرچه اندیشه و زبان شما محدود باشد ؛ جهان شما محدود است . زبان شما به اندازه ی اندیشه ی شماست .

و شما با زبانتان راهی به متافیزیک دارید .

یعنی ضمن اینکه در فیزیک زندگی می کنید ، با زبان راهی به متافیزیک دارید .

 


برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 28 شهريور 1393برچسب:زبان , متافیزیک, | 8:34 | نویسنده : ایرانمنش |

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت امام محمد باقر (علیه السلام ) فرمودند: 

چهار چیز است که از گنج های نیکویی است  :

نهان داشتن حاجت و نهان داشتن صدقه  و

نهان داشتن درد و نهان داشتن مصیبت

 

 


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 25 شهريور 1393برچسب:مصیبت, صدقه ,درد,حاجت, | 16:35 | نویسنده : ایرانمنش |

بسم الله الرحمن الرحیم

آیا نماز خواندن و روزه گرفتن ذخیره ی آخرت هستند؟ نه

پس چی ذخیره است ؟ کیفیت نماز و کیفیت روزه ذخیره ی آخرت است .

تو پنجاه سال نماز خواندی و خودت را هم نمازخوان می دانی ؛ در حالی که یک ذخیره در جانت از نمازت نیست ، یعنی تو نورانیت نماز را نگرفته ای . تو خودت وقتی در جانت دنبال آثار نماز پنجاه ساله ات می گردی ؛ نمی توانی آثار نماز را در جانت بیابی . چون نماز باید در وجود تو "تنهی عن الفحشاء" کند یعنی اثر نماز این است که به مرور تو را از زشتی ها دور می کند . آیا تو هر روز که نماز می خوانی از زشتی ها دور تر می شوی  ؟؟

نماز یک تکلیف است ، قرار است تو نماز را به تکلیف بخوانی تا کم کم زشتی ها از روحت کنار رود و روحت عروج کند ؛  یک دانش آموز تکلیف دارد مشق بنویسد تا سطح سوادش بالا رود ؛ بتواند به مدارج بالای علمی دست پیدا کند . پس امروز هر مقدار از اعمال و عبادات که در وجود تو اثر کرده ؛  همان مقدار برای فردایت ذخیره شده ، و این ذخیره ی معاد توست که فردای قیامت آنها برا ی تو تجسم پیدا می کند .


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 23 شهريور 1393برچسب: تجسم اعمال, اثر نماز, | 14:39 | نویسنده : ایرانمنش |

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت علی (علیه السلام ) در حکمت 45 نهج البلاغه فرمودند :

اگر با شمشیرم بر بینی مؤمن بزنم که دشمن من شود ، با من دشمنی نخواهد کرد ، و اگر تمام دنیا را به منافق ببخشم تا مرا دوست بدارد ، دوست من نخواهد شد ، و این بدان جهت است که قضای الهی جاری شد و بر زبان پیامبر امّی گذشت که فرمود :

"یا علی (ع) لا یبغضک مؤمن ، ولا یحبّک منافق"

"ای علی ! مؤمن تو را دشمن نگیرد ، و منافق تو را دوست نخواهد داشت "


برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 21 شهريور 1393برچسب:یا علی (ع), دوست , دشمن ,, | 9:56 | نویسنده : ایرانمنش |

بسم الله الرحمن الرحیم

انسانی که فارسی زبان است وقتی در کلاس مکالمه ی زبان عربی شرکت می کند و می خواهد زبان عربی را یاد بگیرد . در جلسه ی اول همچنان هاج و واج به استاد که دائم عربی حرف می زند ؛ نگاه می کندو منظور و حرفش را نمی فهمد . اما به مرور زمان با تکرار .... کلمات و جملات بیشتر و جدیدتری می آموزد و به این ترتیب او هم می تواند از آن کلمات جملاتی بسازد و با آنان حرف بزند و ارتباط برقرار کند .

انسانی که دائم در عالم ماده بسر برده و به عالم بالاتر نرفته و فقط زبان زمینیان را بلد است ؛ وقتی اراده می کند که سالک شود و سیر خود را از زمین و ارض وجودش آغاز می کند تا به آسمان وجودش برسد ، همین که وارد عالم ملکوت می شود ؛ می بیند که زبان و حرکات آنان برایش غریب است  ؛ هاج و واج آنان را نگاه می کند و .....                    لطفا در ادامه مطلب با ما همراه باشید ...


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 21 شهريور 1393برچسب:ملکوت ,عالم ماده ,, | 7:25 | نویسنده : ایرانمنش |

بسم الله الرحمن الرحیم

 

آقا جون! شنیده ام ،

اول صحن حرمت ، باید اول بگیریم

 اذن دخول به حرمت

آقا جون نمی دونم ؛

اذن دخولم می دهی؟!

اما می دونم

که هستی بس رئوف و مهربون! 

اگه اذنم می دهی ؛

از کرم و عنایت است

که دخولم می دهی ؛

و به حرم رهم دهی

 آقاجون! من می دونم

که زائرت رو می بینی

می شنوی نجوای او ،

درد و بلایش میدونی

اگه داره خواسته ای ،

زود می دهی حاجت او

یا زبس مهربونی!

بی گفتنش، درد او رو دوا کنی

آقا جووووووون من چی بگم !

خواسته و حاجت ندارم

جز اینکه بگم آقا ! برا فرج دعا کنی

از کرم لطف کنی و

به شیعیان نگاه کنی !

شعر از ایرانمنش


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 16 شهريور 1393برچسب:اذن دخول , ولایت, | 8:17 | نویسنده : ایرانمنش |

بسم الله الرحمن الرحیم

میلاد خجسته ی شاه طوس ! شاه خراسان

حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام )

برهمگان مبارک باد


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 15 شهريور 1393برچسب:میلاد نور, | 21:11 | نویسنده : ایرانمنش |

بسم الله الرحمن الرحیم

حیوان به علت نداشتن عقل ، نه می فهمد و نه تشخیص خوب و بد را می دهد . اگر تو دائم با حیوانی مثل گوسفند یا سگ در یک جا منزل داشته باشی ؛ هر آن ممکن است بر اثر نداشتن عقل به تو آسیب برساند . یا منزل را کثیف می کند و تو را به زحمت می اندازد . گوسفند دائم سرش رو به پایین است و فقط غذای خودش را می بیند و می خورد ، چون ساختار وجود گوسفند رو به پایین است که بالا و آسمان را نمی بیند . یعنی وجه و صورتش رو به بالا نمی چرخد که بالا را ببیند ، لذا تصوراتش فقط به اندازه ی وسع دیدش ، در همین محدوده خلاصه می شود . 

انسانی که دائم در آخور دنیا و در طبیعت، دست و پا می زند و فقط به فکر جسم و غذای جسم (جسمانیه الحدوث ) است و هیچ گاه به فکر روح و جانش (روحانیه البقا) نیست و جانش را تشنه و گرسنه رها کرده و ... غذای جانش را که معارف و معقولات و ... است به روحش نداده و بر اثر این گرسنگی و بی ایمانی ، عقل در او خاموش شده و  رفته رفته به حیوانی تبدیل شده که خوب و بد زندگی را تشخیص نمی دهد ،چون وجه و صورتش رو به دنیا و عالم پایین ناسوت خم شده ؛ لذا آسمان و عالم بالای وجودش را نمی بیند ، لذا تصورات و خواسته هایش فقط در همین محدوده است و بالاتر را نمی بیند که بخواهد . چنین شخصی چون خوبی و بدی راهم تشخیص نمی دهد ؛ هر آن ممکن است به درون تو آسیب شدید برساند ؛ چون عقل در او خاموش شده و او مکر و گام های خفیف شیطان را متوجه نمی شود و نمی فهمد ، لذا نه می تواند خود را از گزند آفات نجات دهد و نه تو را !!!


برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 13 شهريور 1393برچسب:حیوانیت,, | 7:48 | نویسنده : ایرانمنش |

بسم الله الرحمن الرحیم

شیطان ، ما را از نیازی که طبیعت ما برای ظهور عقلمان دارد دور می کند و نیاز کاذب را به خورد ما می دهد. امروز شیطان زمان ابلیس جنت اسماء، شیطان سقیفه ، شیطان یزید و موروثی که معاویه به ارث گذاشت و شیطان شهنشاهی ،همه جمع شده به نام مدرنیته ،به نام کاوالیزم، به نام صهیونیسم . که یکی از کارهایش خراب کردن مزاج است و در عناصر تغذیه ی ما دست می برد . همه می دانیم که حدوث انسان از عناصر است و بقایش این است که قابل می شود روح خدا را بگیرد . مزاج اگر درست حرکت نکند ، نفس ناطقه سرگردان است و راهش را پیدا نمی کند و گیج می زند ؛ همچنان که در ناحیه ی جسم هم اگر غذایمان درست نباشد ، سرگیجه می گیریم .

بدن سالم ، حامل روح الهی است ؛ وقتی آن خراب است این هم در او سرگردان می ماند . پس اول باید مزاج از عناصر چهارگانه تعدیل شود تا نفس ناطقه شروع کند به نزج .. و بتواند زیبایی ها و صفات خدا را متخلق شود . 

  


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 12 شهريور 1393برچسب:بدن سالم , مزاج, نفس ناطقه, | 8:15 | نویسنده : ایرانمنش |

بسم الله الرحمن الرحیم

وقتی آدم می میره ؛ تمام ارتباط او با عالم ماده و طبیعت قطع می شود ، هر چه او دیگران را صدا می زند ؛ صدایش را نمی شنوند و هر چه می خواهد به عالم ماده دست بزند ،لمس کند و بردارد ، چیزی به دستش نمی آید . چون پرده ها از جلوی چشمش کنار رفته و او حقیقت و واقعیت را می بیند ، می خواهد به دوستانش بگوید ؛ اما کسی دیگر صدای او را نمی شنود ، اگر هم بشنوند ،باور نمی کنند و او را به مانند جسدی می بینند که نه حرکت دارد نه اثر ، در حالی که او از همه ی آنها هوشیارتر است و پشت پرده را می بیند و آنها نمی بینند . 

انسانی که سالک است ، وقتی از مرحله ی ماده می گذرد ؛و از خود (دانی ) می میرد و به خود (عالی) زنده می شود ؛به عالم ملکوت و جبروت وجودش وارد می شود و همچنان که در همین حیات دنیاست و با دیگران زندگی می کند ،به علت آن مرگ اختیاری ، وجودش به علم بالا وصل شده و او پشت پرده را می بیند . لذا وقتی می خواهد از آن حقایق پشت پرده سخن گوید ؛ چون .... در ادامه مطلب با ما همراه باشید ...

  


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 11 شهريور 1393برچسب:عالم ماده , معنا , مرگ اختیاری , , | 8:33 | نویسنده : ایرانمنش |

بسم الله الرحمن الرحیم

از مهم ترین آفات رشد بشر ، این است که چون نسبت به استعدادها و توانایی های خود جاهل است ، مانند شیطان ، دچار قیاس می شود . چون شیطان ، اولین کسی بود که مسیر گمراه کننده قیاس را گشود ؛ او به دلیل جهل به استعدادها و ساختار وجودی خود و آدم ، خود را با آدم قیاس کرد و سپس نتیجه گرفت : من از او برترم ! و این چنین به گمراهی و شقاوت ابدی دچار شد .

حال اگر آدمی خود را بشناسد ، اصلا جایی برا ی قیاس نمی ماند؛ بلکه فقط به این می اندیشد که در موقعیت و شرایطی که دارد ، مسیر حرکت و رشدش چیست . مثلا یک دانه ی سیب و یک دانه ی پرتقال را در نظر بگیرید ، اگر به فرض خود را با یکدیگر مقایسه کنند و به هم فخر بفروشند که من فلان استعداد را دارم که تو نداری ، تو از من کمتر ی و من از تو برترم و.... هر دو از رشد خود باز می ایستند و بدبخت می شوند ! اینجا ...

لطفا در ادامه مطلب با ما همراه باشید ...


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 10 شهريور 1393برچسب:شیطان , استعداد, قیاس, | 7:59 | نویسنده : ایرانمنش |

بسم الله الرحمن الرحیم

 آب وقتی به نقطه ی جوش رسید ، چای را خوش طعم می کند ؛ و توحید ولایی آن آب جوشیده ای است که اگر در مسیر آن قرار بگیری ؛اسماء درون تو را به نزج و پختگی می رساند و وجود تو خوش بو و لطیف و نورانی می شود .

 آبی که به نقطه ی جوش رسیده را وقتی روی چای می ریزیم، بلافاصله رنگ را از چای جدا می کند . یعنی رنگ و طعم و مزه و بو و تمام خاصیتی که در چای بود ؛ تماما در آب حل می شود و دیگر از چای هیچ نمی ماند و تمام خودیهای چای در آب گم می شود و آن چای خشک و بی مزه و تلخ را که هیچکس رغبت به خوردن آن نداشت ؛ زمانی که خود را در آب داغ و جوشیده رها می کند و فانی در آب می شود ؛ تازه قرب پیدا می کند که انسان آن را بنوشد و با خون انسان یکی شود و این آغاز حرکت اوست تا با انسان همراه شده و سیر کند.

انسان سالک وقتی در مسیر توحید ولایی قرار می گیرد . حرارت و داغی فشارها و مصایب و بلاهایی که در این راه به او اصابت می کند ، همانند آب جوشیده ای است که کل منیّت ها و انانیّت ها و رنگ های کذایی را در او ذوب می کند و تمام خودی های او در آب داغ توحید ولایی محو می شود و وجود او مخلص و لطیف می شود و تازه قرب پیدا می کند و حجاب ها از او بر داشته می شود و این آغاز حرکت اوست که با امام جانش معیّت پیدا می کند و خود را در عالم عشق و در حضور امام (ع) می یابد و به همراه امام (ع) حرکت می کند تا به غیب وجودش وصل شود . 

 


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 8 شهريور 1393برچسب:چای , توحید ولایی , غیب , همراه با امام (ع) ,, | 8:16 | نویسنده : ایرانمنش |

بسم الله الرحمن الرحیم

از رسول خدا (صلی الله علیه واله وسلم) روایت شده است که هر کس می خواهد توبه کند در روز یکشنبه ماه ذی القعده ، غسل کرده ،وضو گرفته و چهار رکعت نماز بجا آورد . در هر رکعت یک بار "فاتحه الکتاب "، سه بار " قل هوالله احد" و یک بار "معوذتین "( قل اعوذ برب الناس و قل اعوذ برب الفلق) بخواند . آنگاه هفتاد بار استغفار نموده و در پایان " لا حول ولا قوه الا بالله" بگوید .

سپس بگوید : " یا عزیز ! یا غفار ! اغفرلی ذنوبی و ذنوب جمیع المؤمنین و المؤمنات فانّه لا یغفر الذنوب الّا انت" .

آنگاه فرمود: بنده ای از امت من چنین عملی را انجام نمی دهد، مگر این که از آسمان به او ندا می رسد : بنده ی خدا! عمل از نو شروع کن که توبه تو قبول و گناهانت بخشیده شد .

 


برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 6 شهريور 1393برچسب:توبه , رسول اکرم (ص), | 13:38 | نویسنده : ایرانمنش |

بسم الله الرحمن الرحیم

تبه کارترین مردم کسی است که تأمل در درون ندارد . کسی که تأمل در درون ندارد ؛ به جنایتکار حرفه ای تبدیل می شود . آن جنایت بزرگ تاریخ را شمر انجام داد . گفتند : چرا پسر پیغمبر (صلی الله علیه واله وسلم ) را به قتل رساندی ؟گفت : اطاعت از یزید کردم .چون در درون تأمل نکرده بود که ببیند امام حسین (علیه السلام ) کیست ؟ یزید کیست ؟

اگر شمر اهل درون بود؛ حسین (ع) را نمی کشت . آن کس که می داند کیست ؛ می داند که دنبال چیست ؟!ابن ملجم در محراب عبادت حضرت را کشت ؛ چون در درون جزء خوارج بود. اگر یک کم تأمل در درون می کرد ، هرگز دست به چنین کاری نمی زد ، لذا چون اهل تفکر نبود و ساده و سطحی می اندیشید ؛ به آسانی تبدیل به جنایتکار تاریخی شد و شقی ترین شقی شد و تا ابد در عذاب الیم قیامت گرفتار است .

 


برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 6 شهريور 1393برچسب:حسین (ع) , علی (ع ),جنایت بزرگ, | 7:40 | نویسنده : ایرانمنش |

بسم الله الرحمن الرحیم

توجه از "وجه" گرفته شده ، یعنی وجهه ی قلب تو به هر سو و به هر مقامی که ساکن شده ، به همان سو هم گرایش و توجه دارد و تو دائم در آن مقامی حضور داری و هستی که در آن ساکن شدی و اقامت داری . لذا وجهه ی قلب تو به همان سمتی که توجه دارد ؛ حضور هم دارد . 

اگر تو به مکانی بروی که آن مکان و آن افراد ، ضد وجهه قلبی تو (ضد ارزش) باشند ، هر چند که تو علی الظاهر با آنها در آن مجلس هستی و گفتگو می کنی ، اما چون قلبت به آنها گرایش و توجه ندارد ، پس از آنها غایبی و در عالم خودت سیر می کنی .چون هم رنگ عالم تو نیستند ، ظاهرا به آنها نزدیکی و در باطن از آنها دوری !

........من در میان جمعم و دلم جای دیگر است 

کسی که با اطاعت کردن امر خدا ، به باطن و عالم درونش وارد شده ، چنین کسی ، وقتی به نماز می ایستد ؛ چون عالم نماز هم رنگ عالم درونش است ، بالفور به عالم نماز وارد می شود و با آن انس می گیرد ؛ این حضور قلب ، توجه است که گفتیم توجه انسان به آن سمتی است که در آن حضور دارد ...

لطفا در ادامه مطلب با ما همراه باشید...

  

 


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 5 شهريور 1393برچسب:نماز , توجه , حضور, آرامش ,عروج, | 7:27 | نویسنده : ایرانمنش |

بسم الله الرحمن الرحیم

بها و قیمت اعمال ما به اندازه ای است که ولایت علی (علیه السلام ) را داشته باشیم. هر قدر تو در مسیر ولایت اهل بیت علیهم السلام حرکت کرده باشی ؛همان قدر به جایگاه انسانی خودت نزدیک شدی و انسان شدی و هر قدر تو انسان شده باشی ؛ می توانی از غذاهای انسانی بهره مند شوی.

چون خداوند انسان را بالقوه انسان آفرید و او را به زمین آورد تا با اختیار خودش ، مسیر انسانی را انتخاب کند و قوه های انسانی خود را به اختیار خودش به فعلیت رساند . حال اگر کسی به اختیار خودش از صراط مستقیم خارج شود و نخواهد درمسیر انسانی که مسیر ولایت است قدم بگذارد ؛ کسی جلوی او را نمی گیرد ؛ چون همان گونه که عرض شد ؛ گفتیم خداوند مهربان به انسان اختیار داده تا خودش راهش را انتخاب کند .

بله اگر مسیر ولایت و انسانی خود را طی کند ؛قوه های انسانی و دست و پا و چشم و گوش انسانی او فعال شده و ساخته می شود و در سلامت کامل می تواند از نعمت های فردا بهره ببرد . اما اگر ...

 در ادامه مطلب با ما همراه باشید....  

  


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 4 شهريور 1393برچسب:بهای اعمال , ولایت علی (ع), | 7:52 | نویسنده : ایرانمنش |

بسم الله الرحمن الرحیم

فرض کنید در شبانگاهی تو را به خانه ای تاریک و پراز جواهرات می برند و فقط یک شمع به دست تو می دهند و به تو می گویند تا فردا صبح مهلت داری جواهرات کل خانه را جمع آوری کنی . تو با آن نور ضعیف شمع فقط می توانی جلوی پای خودت را ببینی ، لذا هی شمع را به زمین نزدیک می کنی و با خوشحالی قطعه ای از جواهرات را بر می داری .

اگر عقل و فهم در تو بالا باشد ، می فهمی که با این نور شمع اول باید دنبال کنتور برق بگردی؛ کنتور را که بزنی ، به تمام اتاق ها اشراف داری و می توانی به کل جواهرات دست پیدا کنی . اما اگر بدون تدبیر بخواهی فقط به این نور شمع اکتفا کنی ؛ فقط تا وقتی که شمع روشن است می توانی جواهرات برداری ، به محضی که شمع خاموش شد تو می مانی و.....

خداوند مهربان انسان را آفرید و به اسفل السافلین آورد و به او عمر محدودی عطا کرد ؛ تا خود در خود کنکاش کند و گنج درونش را بیابد حال اگر ما سرمایه ی عمرمان را شمع فرض کنیم و....

در ادامه مطلب باما همراه باشید..

 


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 3 شهريور 1393برچسب:اسفل السافلین , نور شمع , جواهرات , گنج,, | 7:31 | نویسنده : ایرانمنش |

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • سحر دانلود