آیا می توان کتاب بسته شده را خواند ؟

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

بسم الله الرحمن الرحیم

جواب دادن به این سؤال که چگونه می توان حروف وجود را آموخت ؟ اول خدا باید توفیق دهد و آن جواب را به من بدهد تا بنویسم و بعد به شما توفیق دهد تا آن ها را بخوانید و عمل کنید .لذا از طرف من وقت و از طرف شما دقت و پشتکار و همت بالا می طلبد . من از شما سؤال می کنم که شما برای گذراندن کلاس اول دبستان و آموختن حروف الفبا و نوشتن و خواندن چقدر تلاش کردید ؟. لابد مشق نوشتن ها و املا و انشا و مکرر خواندن و جمله سازی ها و ....را به خاطر دارید که بعداز یاد گیری حروف الفبا و اتمام سال اول و دوم هنوز در خواندن و نوشتن کند بودید و  تا امروز که به اینجا رسیدید و می توانید کتاب هایی با محتویات سنگین را بخوانید و بفهمید ؛ باز هم خواندن بعضی از کتاب ها برایمان ثقیل است ؛ مثل کتاب اسرار نماز امام خمینی (قدس ره ) یا کتاب هایی شبیه به این که برای فهمیدنشان احتیاج به استاد دارد تا آن را برای ما باز و رو شن کنند . به هر حال اینها را در مقدمه گفتم تا بدانید که این مطالب را فقط با خواندن نمی توانید بفهمید ؛ باید خودتان هم تلاش کنید و با جدّیت عمل کنید و تمرین کنید ؛ تا نهایتا بتوانید وجودتان را بشناسید و آن را بخوانید و ..  تمام هدف از آفرینش ما این بوده که ما با خواندن کتاب و دارایی های وجود مان بتوانیم هم در دنیا و هم در آخرت به خوشبختی و سعادت برسیم . لذا کسی که بتواند در دنیا کتاب وجودش ر ا باز کند و آن را بخواند ؛ به خوشبختی و آرامشی می رسد که کسی نمی تواند آن را درک کند ؛ مگر اینکه خودش هم این راه را رفته باشد . برای مقدمه چینی ابتدایی عرض کنم که از ابتدایی که تو در خانواده ی مسلمان بدنیا آمدی و به نام یک مسلمان زندگی کردی ، تا امروز اسلام دست تو را گرفته و دارد پیش می برد . به هر اندازه که تو دست در دست اسلام بگذاری و در انجام دستورات اسلام و آنچه خدا فرموده ، طفره نروی و آنچه خدا از یک مسلمان خواسته را انجام دهی ؛ همچنان دست تو در دست اسلام است و اسلام قدم تو را در این جاده ی عشق ، راست می کند و تو را پیش می برد تا نهایتا بتوانی به دارایی های وجودت دست پیدا کنی و آنها را بخوانی ؛ اما اگر در انجام واجبات و ترک محرمات و آنچه اسلام از تو خواسته را طفره برو ی و دست از اسلام و دینداری و  .. برداری و نخواهی مطابق آنچه خدا از تو خواسته عمل کنی و نفس خود را یله و آزاد رها کنی تا در این مدت محدودی که در دنیا هستی به قول خودت در کیف و خوشی بگذرانی و هر چه دلت خواست انجام دهی ؛ اسلام هم دست تو را رها می کند و تو را به حال خودت رها می گذارد . پس مقدمه ی خواندن وجود ، عمل به فقه یعنی عمل به واجبات و ترک محرمات است ؛ اگر تو نخواهی به فقه وارد شوی و به آنچه خدا امر کرده عمل کنی و از آنچه خدا نهی کرده دوری کنی ؛ مقدمات را نیاموخته به کجا می رو ی ؟ و به کجا می توانی برسی ؟!!

  فعلا شما در این مقدمه مشق بنویسید و بخوانید و تنبلی و سستی نکنید ؛ مشق شبتان را به ملائکه تحویل دهید تا آن را خط بزنند و تأیید کنند و باز مشق بنویسید و بخوانید ؛ تا وجودتان مرحله ی دبستان را با نمرات عالی پشت سر بگذارد ؛ بعد ادامه ی این راه را دنبال می کنیم  ، انشاء الله و  من الله التوفیق "

     


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 5 ارديبهشت 1393برچسب:حروف الفبا , حروف وجود و خواندن وجود , اسلام , کتاب خوانی ,, | 7:36 | نویسنده : ایرانمنش |

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • سحر دانلود