فقط تو معبود من هستی یا ربّ !

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

بسم الل الرحمن الرحیم

اصل نماز را باید وجود بخواند ؛ یعنی وجود تو باید در گفتن تک تک اذکار نماز در درونش صادق باشد ؛ بعد زبان تو تکلیف دارد در نماز آن را تأیید کند . یعنی اول وجود تو اقرار می کند و بعد زبان می گوید : ایّاک نعبد " .  من بدون اینکه در نمازم توجه کنم و ببینم آیا وجود من این جمله را صادقانه گفت یا کاذبانه و آیا من واقعا فقط و فقط در کارهایم از او یاری می خواهم که زبان دارد می گوید ؛ به نماز می ایستم و بدون ادراک ، با حواس پرتی و از روی عادت روزانه می گویم : " ایّاک نعبد " و با حواس پرتی هم نماز را به پایان می رسانم و السلام علیکم و..  

بعد در خارج از نماز برای راه افتادن کارم به دنبال این و آن می دوم و اصلا یادم می رود که در نماز گفتم : " ایّاک نستعین " و یادم می رود که فقط از او یاری خواستم . حال چرا در خارج از نماز هم اول از او یاری نمی خواهی ؛ بعد با توکل بر او حرکت نمی کنی ؟  چرا بعد از اتمام نماز یادت می رود که موکّل تو در تمام کارها اوست  و قادر مطلق و مسبّب اصلی اوست ؛ اما تو با حماقت دنبال معبودهای دیگر راه می افتی و یادت می رود ساعتی پیش در پیشگاه معبودی زیبا ایستادی و گفتی : " ایّاک نعبد و ایّاک نستعین "


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 17 ارديبهشت 1393برچسب:نماز , اصل عبادت , زبان , موکّل , معبود , ایّاک نعبد , فقط از تو یاری می خواهیم , سلام , قادر مطلق , مسبّب الاسباب , , | 10:47 | نویسنده : ایرانمنش |

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • سحر دانلود