انسانی که گرسنه نیست ، میل به غذا ندارد

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

بسم الله الرحمن الرحیم

تو وقتی گرسنه ای ، غذا را با اشتها می خوری و این غذا برای بدن تو مفید و انرژی زاست و جذب بدنت می شود . انسان هر چه بیشتر گرسنه باشد ، از خوردن غذا بیشتر لذت می برد  ؛ اما انسانی که گرسنه نیست و تمایل به خوردن ندارد ، اگر به زور و یا از طریق سرنگ بخواهیم به او غذا را بخورانیم این غذا نه به او التذاذ می دهد و نه برای او سودمند است ؛ بلکه این گونه خوردن او را زجر می دهد .

انسان تا گرسنه ی غذای روح نشود و تا تمایل به معارف نداشته باشد ؛ اگر به زور بخواهی به او معارف را بخورانی ، نه تنها از آن هیچ لذتی نمی برد ؛ بلکه شنیدن معارف و حقایق ، برایش ملال آور و نشستن در مجلسی که از معارف گفته می شود ، برای او زجر دهنده است و به هر بهانه ای می خواهد از آن مجلس فرار کند . اما انسانی که گرسنه ی معارف است ،وقتی به او معارف را می دهی ؛ جانش آن را با اشتها و لذت می خورد و این غذا جذب روحش می شود و روح او را رشد می دهد و او بزرگ می شود و چشم به روی اسباب بازیهای پوچ دنیا می بندد . چون چشم دلش به حقایق باز شده و پا به عوالم وجودش گذاشته ، مانند بچه ای که دوران کودکی را به پایان رسانده و به جوانی رسیده و اسباب بازیهای دوران بچه گی اش را کنار گذاشته . 

الان شما که به اختیار خود این معارف را با شوق می خوانید و لذت می برید ؛ اگر یکی از این مطالب را بخواهید به یکی از دوستانتان که اهل معارف نیست ، بازگو کنید ؛ به وضوح می بینید که چون برایش خسته کننده است یا گوش نمی دهد و یا هم وسط حرفتان می دود و حرف را عوض می کند و .. 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 5 خرداد 1393برچسب:غذا ,اشتها , گرسنگی , , | 7:3 | نویسنده : ایرانمنش |

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • سحر دانلود