فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

بسم الله الرحمن الرحیم

اما وقتی روان تو بیمار است ؛ مداوای آن زمان طولانی تری را می طلبد و کمی سخت تر است .  وقتی جسم یا روان تو مریض است ، بر اساس آن بیماری ، بر تو دارو تجویز می شود . مثلا اگر عفونت در گلو ی تو است ، باید تا مدتی داروی تلخ بخوری و درد آمپول را تحمل کنی ، اگر پایت بشکند ،باید آن را گچ بگیرند و تو مجبوری مدتی سنگینی حمل آن را تحمل کنی . اگر چشم تو آب مروارید دارد باید تحت عمل جراحی ، شیء نوک تیزی را به چشمت فرو کنند تا آب مروارید آن گرفته شود و در وقتی هم که روان انسان بیمار است ، باید تحت مراقبت ها ی ویژه ی آن چنانی قرار گیرد ، تا مداوا شود .

همه ی ما مریضی و بیماری جسم و روان را خوب می شناسیم و عقل و شعور داریم که وقتی  بیمار شدیم ؛ باید به پزشک متخصص مراجعه کنیم . حال چگونه می توان به بیماری نفس پی برد و راه معالجه ی آن چیست ؟

 تو اگر نسبت به کسی حسادت یا کینه داری و چشم دیدن او را نداری ، این علامت نشان این است که نفس تو بیمار است . حال برای رفع این حسادت ، تو باید به همان کسی که روی دیدن او را نداری مکرر محبت کنی ، تا این حسادت و کینه از تو برداشته شود . بله تلخی و تیزی محبت کردن به کسی که دائم دلت می خواهد غیبت او را بکنی و از او بد بگویی ، مسلما درد دارد و این با صبر و حوصله و عفو کردن و سکوت کردن حاصل می شود که نفس تو مداوا می شود و سلامتی خود را بدست می آورد .حسادت فقط نمونه ای از بیماری نفس است و قسط علی ذلک... تمام گناهانی که انسان انجام می دهد و قبح و زشتی آن را نمی فهمد و ادراک این واقعیت را ندارد و درک نمی کند که عالم محضر خداست و در محضر خدا گناه نکنید . انجام آن گناهان ، دالّ بر این است که نفس تو بیمار است و همان گونه که اگر بیماری ساده ی سرماخوردگی را معالجه نکنی ، مبتلا به سل می شوی . به همان گونه هم اگر بیماری نفس را معالجه نکنی ؛ فردای قیامت صم بکم عمی ، در عذاب فردا گرفتار خواهی شد و ...

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 27 خرداد 1393برچسب:بیماری ,نفس, حسادت , دارو , اختیار, صبر , پزشک , , | 10:45 | نویسنده : ایرانمنش |

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • سحر دانلود