لیوان آلوده ، آب پاک را هم آلوده می کند

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

بسم الله الرحمن الرحیم

اگر آب بدبو و متعفن به جویبار و رودخانه روان شود ،آب رودخانه هم آلوده می شود . اگر برای آبیاری به مزرعه ها و گل و سبزه ریخته شود، درختان را می خشکاند . پس این روزنه که برای نشان دادن آب ساخته شده بود ، با آلوده کردن خود ، حقیقت آب را محجوب کرده و حق آب را ادا نکرده و در نتیجه هم خود و هم دیگران را از آب زلال و طیّب محروم کرده است .

اینجا ما جسم انسان را به مانند سدی ، فرض می کنیم که در آن طرف این سد یعنی در درون و بطن این جسم ، اسماء الهی ریخته شده که فرموده : " نفخت فیه من روحی " و انسان حامل آن اسماء الهی است ، طبیعی است کسی که فقط جسم انسان را می بیند ، آب انباشته شده ی آن طرف را نمی بیند و در نتیجه وجود آب و  اسماء را هم در انسان انکار می کند .

خداوند برای اینکه حقیقت انسان را و آنچه را که انسان در بطن دارد را به او بنمایاند ؛ تا انسان بتواند به حقیقت و درون خود راه پیدا کند ، بر روی این مرکب و جسم انسان پنج روزنه باز کرد ؛ (یکی به شکل چشم و دیگری به شکل گوش _ یکی به شکل دهان و دیگری به شکل زبان و آن دیگر هم به شکل دست و پا).

حال اگر هر کدام از این روزنه ها خود را به گناه و و تعلقات نفسانی آلوده کنند ، هرگز نخواهند توانست حقیقت اسماء را از خود ظهور و نشان دهند . گناه یعنی مخالفت کردن با حق تعالی ، برای همین ، گنه کاران عقاب می شوند ، چون به آنچه به امانت گرفتند ؛ خیانت کردند و آنچه را که پاک و طیّب تحویل گرفتند را آلوده بر گرداندند .

و با آلوده کردن دست و پا و چشم و.....به گناه ، حقیقت اسماء و حقیقت امام که در جانشان بود را مخفی کردند و نتوانستند حقیقت اصلی امام جانشان را نمایان کنند و چون با امام سنخیت پیدا نکردند لذا نتوانستند با امام جانشان همراه شوند و به فرج شخصی برسند .

اگر من و تو امروز خواسته های نفسانی را از خودمان دور کنیم و با انابه به درگاه خداوند تضرع کنیم تا این حجاب و مانع از جلوی امام جانمان برداشته شود و با او هم سنخ شویم ، او از ما ظهور می کند نور او ما را فرا می گیرد و ما نورانی می شویم و نور او از ما بیرون می زند و فعل و صفت ما می شود فعل و صفت امام ،و رفته رفته هم خود از آن زیبایی هایی که از ما ظهور می کند ؛ لذت می بریم و هم آثار این زیبایی به دیگران می رسد و دیگران هم در ارتباط با تو زیبا و نورانی می شوند .

وقتی حقیقت امام از روزنه ی وجود تو ظهور کرد ؛ مخرج و مدخل تو می شود نور و تو با این نور حرکت می کنی و دیگران هم تحت تأثیر نور تو حرکت می کنند . تو با امام معیت پیدا می کنی و با او همراه می شوی و هم امروز به آرامش می رسی و هم فردا این آرامش را خواهی داشت .


نظرات شما عزیزان:

ساده دل
ساعت18:54---30 مرداد 1393
عالی و زیبا بود.....ممنون استفاده کردم.......یاعلی
پاسخ:ممنون . نظر لطفتونه


m
ساعت13:59---27 مرداد 1393
راستی!
نوشته ی خودتون بود؟؟!
یا کپی کردید؟!


یه چیز دیگه!
شما چرا نظراتتون رو تایید نمیکنید؟!
پاسخ: آره نوشته ی خودم بود . بعضی از نظرات رو نمیشه تأیید کرد


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 27 مرداد 1393برچسب:آب , سدّ, امام , آرامش , درون , تعلقات , , | 8:27 | نویسنده : ایرانمنش |

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • سحر دانلود